MYJNIE

automatyczna myjnia tunelowa

Automatyczna myjnia tunelowa

służy do mycia dużej ilości samochodów w krótkim czasie.

W myjni zastosowano innowacyjne rozwiązania dające myjnię wszechstronną i funkcjonalną, dzięki wielu możliwościom dostosowania konfiguracji do wymagań i potrzeb. Zależnie od konfiguracji może mieć długość od 9 m (bez wjazdowej i wyjazdowej części łańcucha) do nawet 40 m.

tunel szkicWszystkie elementy myjni zamocowane są do wspólnej ramy samonośnej obejmującej długość myjni (bez łańcucha ciągnącego). Części konstrukcyjne ramy i elementów wykonane są z grubych płyt ze stali nierdzewnej w fabryce, stosownie do wymagań konstrukcyjnych. Geometrie cięcia i gięcia tworzone są bezpośrednio z modelu 3D CAD maszyny.
W przeciwieństwie do tradycyjnych konstrukcji spawanych, wszystkie elementy łączone są wcześniej pokryte powłoką antykorozyjną i lakierowane. Dlatego także strefy kontaktu pomiędzy blachami są całkowicie zabezpieczone antykorozyjnie. Przy tym precyzja połączeń jest wyższa, gdyż nie ma wpływu odkształceń termicznych podczas spawania.

Silniki elektryczne sterowane płynnie falownikami częstotliwościowymi.
Dzięki temu ich obroty startują i zatrzymują się płynnie, a ich prędkość elektronicznie dopasowywana jest do aktualnie wykonywanej czynności. Uzyskuje się przez to:

  • wymierne oszczędności w zużyciu energii elektrycznej;
  • możliwość ustawienia różnych prędkości przejazdu (szybciej lub wolniej) przy poszczególnych cyklach mycia, np. dla różnych pór roku (zimą dłużej, a latem szybciej), co również przynosi oszczędności w eksploatacji;
  • wymierne oszczędności, gdyż napędzane elementy nie narażone są na szok mechaniczny, co znacznie wydłuża tzw. czas pomiędzy awariami;
  • znacznie lepszy komfort pracy, dzięki cichszej pracy zespołów niż w innych myjniach.

Szczotki śledzą profil pojazdu fotokomórkami i posiadają elektroniczny system regulacji docisku.
Przebieg mycia jest nadzorowany i sterowany przez jednostkę sterującą wyposażoną w elektroniczny programator.

 

fot1Myjnia automatyczna może być uzupełniona systemem wstępnego przygotowania do mycia.

Może on być wykorzystywany jako mycie wstępne (przed automatycznym), jako domywanie miejsc trudno dostępnych dla mycia szczotkowego (po automatycznym). Na przykład wstępne zmycie za pomocą lanc, przez natrysk piany (detergentu) i spłukanie wodą pod wysokim ciśnieniem.

Może to być także urządzenie do natrysku (przed myciem w myjni tunelowej) środka wspomagającego usuwanie insektów lub środka do mycia felg.

Wymiary:

  • zewnętrzna szerokość konstrukcji: 4000 mm
  • zewnętrzna długość: zależnie od konfiguracji
  • maksymalna szerokość mycia: 2500 mm
  • maksymalna wysokość mycia: 2500 mm

Wyposażenie

Prosimy pamiętać, że elementy pokazane poniżej są do wyboru przy ustalaniu konfiguracji myjni z dostawcą.

1SemaforoSygnalizator sterujący
Umieszczany przy wjeździe i wyjeździe z myjni, kieruje ruchem pojazdów.

 

 

2System automatycznego naprowadzania pojazdu
Ruchoma platforma nakierowuje pojazd (koło) na łańcuch ciągnący

 

 

3fotocellulaFotokomórki
Zestaw fotokomórek znajdujących się na poszczególnych etapach mycia. Wykrywają i kontrolują pozycje pojazdów znajdujących się w myjni oraz uruchamiają poszczególne etapy mycia.

 

4CatenaŁańcuch ciągnący
Łańcuch ciągnący napędzany z różnymi prędkościami dzięki przetwornikowi częstotliwości (falownik) i wydajnością do 60 pojazdów na godzinę. Łańcuch ma szerokość 360 mm by mieć zastosowanie nawet przy dużych kołach.

5_1Wysokociśnieniowe mycie kół
Ruchoma głowica z 3-ma dyszami, myjąca koła i dolne partie pojazdu.

 

 

6Archi-prodottiŁuki wodne i dystrybucja produktów chemicznych

  • Łuki natrysku środków chemicznych
  • Łuk piany wstępnej
  • Łuk szamponu na szczotki
  • Łuk wody na szczotki
  • Łuk płukania
  • 6Łuk wosku wspomagającego suszenie
  • Łuk wosku dodatkowego lub nabłyszczacza

Składają się z rur doprowadzających z PCV o dużej grubości i odporności na chemikalia oraz dysz z pełnego plastiku o regulowanym kierunku natrysku.
Środki chemiczne są dostarczane przez pneumatycznie sterowane pompy dozujące. Pompy zainstalowane są w myjni. Ilość produktu może być regulowana bezpośrednio pokrętłem na pompie.
Czujnik ciśnieniowy w kolektorze wykrywa niedobór wody i zatrzymuje cykl mycia, zabezpieczając przed pracą szczotek na sucho. Dla optymalnego rezultatu suszenia, wosk jest podawany na górę pojazdu i boki, z dedykowanych dysz i orurowania.
Górne-boczne dysze (z boku szczotek pionowych) gwarantują perfekcyjne płukanie przed ostatnim przejściem szczotek oraz przed aplikację środka wspomagającego osuszanie

 

7SottoscoccaMycie podwozia
Wahające się dysze myjące strumieniami wody pod wysokim ciśnieniem spód pojazdu.

 

 

8Spazzole-sottoportaSzczotki mycia dolnych partii i kół
Zalecane dla mycia obszarów pod drzwiami oraz kół

 

 

9AP-LateraleWysokociśnieniowe mycie boków
Ułatwia efektywne usuwanie brudu. Dzięki użyciu dysz wysokiego ciśnienia zamontowanych na bocznych ramionach, ŚLEDZĄ KONTUR BOCZNY, a dysze są w stałej odległości od karoserii.

 

10AP-SuperioreWysokociśnieniowe mycie dachu
Dysze wysokociśnieniowe zamontowane na śledzącej kształt karoserii belce, pochylanej w dwóch pozycjach co pozwala na perfekcyjne mycie karoserii.

 

 

11Mezze-spazzoleSzczotki połówkowe
Jako dodatkowe, myją boki pojazdu śledząc jego boczny profil.

 

 

12Gruppo-spazzoleGłówny moduł 5-szczotkowy

Szczotki boczne
2 szczotki boczne, zamontowane na ruchomych wózkach, przesuwanych poziomo elektrycznie przez 2 wodoszczelne i niezależne silniki z przekładniami.

12_1Mycie przodu i tyłu szczotkami bocznymi Crossover. Poruszanie się na wózkach poprzecznych pozwala na jednoczesny przejazd szczotek poza oś pojazdu, zarówno z przodu jak i z tyłu. Jakość i szerokość tej operacji na przodzie i na tyle może być regulowana programowo.

Automatyka myjni umożliwia pochylanie szczotek pionowych, dzięki czemu idealnie dopasowują się do wszystkich kształtów pojazdu i nawet pojazdy o obłych kształtach boków będą dobrze umyte na krawędzi z dachem. 12_2Jednocześnie, jedna para szczotek pozostając w sztywnej pozycji pionowej podczas ruchów zachodzących (Crossover) przy myciu przodu i tyłu umożliwia ich dokładne umycie.
Czujniki i oprogramowanie umożliwiają mycie pojazdów z zamontowanymi hakami.

Szczotka pozioma– dachowa
zamontowana na ruchomych wózkach poruszających się w pionie, podnoszona przez jeden silnik (sterowany płynnie falownikiem częstotliwościowym). Wszystkie elementy są zabezpieczone przed wypadnięciem.

Silnik podnoszący jest sterowany przez Falownik, co pozwala na szybkie zbliżenie do pojazdu i dokładne pozycjonowanie szczotki podczas pracy. W ten sposób zoptymalizowano czas i rezultaty mycia. System zapobiegający wypadnięciu oraz czujnik napięcia pasków zapewniają bezpieczną pracę. Szczotki mają profil o różnej średnicy dla lepszego mycia obłych kształtów pojazdów.

Wózki wszystkich szczotek poruszają się w prowadnicach za pomocą samosmarujących kół z technicznego polimeru pokrytego poliuretanem dla cichej jazdy. Są bezobsługowe. Siła docisku wszystkich szczotek jest na bieżąco kontrolowana elektronicznie w oparciu o pomiar poboru mocy przez silniki obrotów szczotek. Dane o poborze mocy są wysyłane sygnałem cyfrowym do PLC.

SZCZOTKI MOGĄ BYĆ WYKONANE ZE STANDARDOWEGO WŁOSIA POLIETYLENOWEGO O PRZEKROJU X lub Z MATERIAŁU PIANKOWEGO CARLITE

15Asciugatura_superioreSuszarnia pozioma (dachowa)
Zamontowana na ruchomym przenośniku, śledzi profil pojazdu 3-ma fotokomórkami. Wózki prowadzące poruszają się w prowadnicach za pomocą samosmarujących kół z technicznego polimeru pokrytego poliuretanem dla cichej jazdy. Są bezobsługowe.

Wyposażona w dwa wentylatory odśrodkowe. Strumień powietrza jest kierowany do górnej dyszy suszącej. Silnik podnoszący jest sterowany przez Falownik, co pozwala na szybkie zbliżenie do pojazdu i dokładne pozycjonowanie szczotki podczas pracy. W ten sposób zoptymalizowano czas i rezultaty suszenia.

15_1Automatyczny system zapobiegający opadnięciu z naprężoną sprężyną oraz czujnik napięcia pasków zapewniają bezpieczną pracę. Jako dodatkowe zabezpieczenie zastosowany jest elastyczny pierścień z czujnikiem zbliżeniowym.

 

15_2System kierownicy powietrza na wylocie strumienia kieruje go na tył pojazdu dla najlepszego rezultatu. Pochylany w 3‑ch pozycjach. WAŻNE: przy wszystkich pozostałych partiach pojazdu, kierownica jest odsunięta od wylotu i nie powoduje żadnych zakłóceń przepływu powietrza.

 

14Asciugatura_lateraleSuszarnie pionowe (boczne)

Każdy zespół zawiera elektryczny wentylator odśrodkowy, napędzany przez silnik 5,5 kW.

Mogą się składać z:

  • 15_3jednego (1 para)

 

lub

 

  • 15_4dwóch (2 pary)
    zespołów kanałowych.

 

 

Dodatkowe szczotki myjące wraz z dyszami natrysku detergentu lub polerujące (z CARLITE), poziome lub pionowe

Łuk natrysku dodatkowego wosku – śledzący kontur

Łuk natrysku dodatkowego wosku – stały

18Polerująco-osuszające pasy materiału (DIRTEX)
poruszając się wahliwie na boki osuszają karoserię z ewentualnie pozostałych drobnych kropli wody. Lub, jeśli zastosowano wosk nabłyszczający, polerują karoserię.

 

 

16Armadio-pompe_elettricoElektronika sterująca
Systemy myjni komunikują się z CPU i innymi elementami cyfrowym dialogiem, za pomocą magistrali komunikacyjnej CAN-bus. Dzięki temu zwiększono dokładność przy zmniejszeniu ilości połączeń i okablowania.Steruje bezpośrednio wszystkimi częściami maszyny i ruchami.
tunel pulpitSystem posiada unikalne właściwości: pozwala na pełne dostosowanie programów mycia, wybierając kroki jakie mają być wykonane podczas każdego przejazdu myjni.

Podłączenie dla przesyłu danych na zewnątrz
Dostarczony może być port szeregowy lub Ethernet dla połączenia ze stacją roboczą (komputerem PC) po uzgodnieniu protokołu.

Myjnie portalowe:


Napisz do nas

Masz jakieś pytania? Napisz do nas, a my postaramy się odpowiedzieć jak najszybciej.