Idealna myjnia dla firm transportowych i transportu publicznego. Oferuje łatwość użytkowania i konserwacji przy zachowaniu funkcjonalności i trwałości.
Urządzenie jest przeznaczone głównie do mycia floty autobusów.
Urządzenia i automatyka są zaprojektowane z myślą o potrzebie klienta wysokiej wydajności przy wysokiej jakości mycia oraz niskim poziomie inwestycji.
Składa się ze stałej konstrukcji stalowej na siedmiu kolumnach ze stopami kołnierzowymi dla zamocowana do posadzki. Połączone są zarówno wzdłużnie jak i poprzecznie belkami, wewnątrz których są prowadzone przyłącza elektryczne i pneumatyczne.
Wszystkie rury konkretnego układu hydraulicznego do mycia i płukania, są przymocowane do konstrukcji.
Całość konstrukcji jest chroniona przed korozją i rdzą przez galwanizowanie na gorąco, oraz opcjonalnie, wykończenie lakierem epoksydowym na bazie poliuretanu.
Ten model myjni jest opracowany by spełnić potrzeby każdego klienta.
Dostępne są 4 wersje, z 4,5,6 lub 7 szczotek do maksymalnej wysokości mycia pojazdów do 4,10 m lub 3,50 m.
Myjnia posiada główny przełącznik do zasilania obwodów pomocniczych oraz wybierania programu mycia:
Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracy i obsługi myjnia posiada systemy zabezpieczeń:
Pojazd oczekuje na zielone światło przed wjazdem. Wjeżdża i mija pierwszą parę fotokomórek. Pojazd porusza się ze stałą prędkością. Szczotki pionowe i pompy (i ewentualnie szczotka pozioma jeśli jest) zaczynają pracę.
Podczas jazdy w przód, pojazd popycha dwie szczotki poziome rozpychając je. Szczotki myją przód pojazdu. W przypadku włączenia funkcji „omijanie lusterek” szczotki rozsuwają się w pobliżu lusterek i ponownie powracają do pozycji mycia gdy już są na boku pojazdu (system ten działa przy lusterkach przednich, które są wykrywane przez fotokomórki.
Drugi zestaw szczotek pionowych pracuje z przeciwbieżnym kierunkiem obrotów w stosunku do pierwszej pary. Myje boki pojazdów czekając na tył pojazdu by zakończyć jego myciem.
Gdy ostatnie fotokomórki zostaną odkryte, dają sygnał zatrzymania myjni i włączenia zielonego światła dla następnego pojazdu.
Jest też dodatkowe zabezpieczenie, Alarm Zbyt Dużej Prędkości.
Maksymalna dopuszczalna prędkość to 10 km/h, która musi być utrzymywana dla dobrej skuteczności mycia. Gdy prędkość przekroczy 10 km/h myjnia automatycznie rozsunie pary szczotek, pozwalając pojazdowi przejechać bez jego uszkodzenia.
Ruch pionowych i poziomej szczotki odbywa się siłownikami pneumatycznymi, sterowanymi elektrozaworami i odpowiednio kalibrowanymi regulatorami przepływu.
Szczotki wykonane są z nici plastikowych, przymocowanych do segmentowych modułów łączonych śrubami umożliwiających szybką wymianę.
WYMIARY I CIĘŻAR INSTALACJI
Szerokość (bez osłon przeciwrozbryzgowych) 4600 mm
Długość 2800 mm
Wysokość (dla wysokości mycia 420) 4950 mm
Ciężar kompletnej instalacji 1700 kg
WYMIARY MAKSYMALNE MYTEGO POJAZDU
Wysokość maksymalna 4200 mm
Szerokość maksymalna 2700 mm
WYMIARY MINIMALNE POMIESZCZENIA
Szerokość 6000 mm
Wysokość (dla wysokości mycia 420) 5150 mm
Długość dla pojazdów 18- metrowych 28 m
(przy wymiarach minimalnych i urządzeniu w trybie self-service wymagane są urządzenia zabezpieczające)
ROZSTAW I DŁUGOŚĆ SZYN
Rozstaw. 3780mm
Długość 18 lub 26 m
PODŁĄCZENIA
Złącze zasilania wody R 1 ½”
Ciśnienie wody 2,5-3,5 bar
Złącze zasilana sprężonego powietrza R ½ ”
Napięcia i częstotliwości standard zasilania 230 ± 10%V 50Hz
400 ± 10%V 50Hz
Kabel zasilający 4×4 mm2 (dla 230±10% V), 5×2,5mm2 (dla 400±10% V)